High Quality Time met… Kirsten Verbeek

Geplaatst op 10-01-2023 met als inspirator Kirsten Verbeek


High Quality Time met… Kirsten Verbeek

Ons (freelance) talent is ons visitekaartje. We willen weten wat hen drijft, waar ze blij van worden. In de reeks 'High Quality Time met...' gaan we in gesprek met (freelance) talent. Over hun interesses, loopbaan en waar zij voldoening uit halen. Dit keer hebben we quality time gehad met Kirsten Verbeek, die in september 2022 via High Quality aan een nieuwe vaste baan is begonnen.

Q: Kan je iets over jezelf, (persoonlijke) interesses en jouw loopbaan vertellen? 

Jazeker! Ik ben Kirsten, 25 jaar, en ben afgelopen september via High Quality gestart in mijn nieuwe baan als assistant controller. In deze rol houd ik me met van alles bezig; van het boeken van verkopen, regelen van incasso's en contracten met huurders tot ervoor zorgen dat huurders toegang hebben tot onze portal en het beheer van de mailbox waar allerlei finance vragen binnenkomen. 

Eigenlijk ben ik op een best aparte manier deze (financiële) tak van sport ingerold. Toen ik 13 was, ben ik gaan werken op het administratiekantoor van mijn vader, als bijbaan. Het was ontzettend leuk om op mijn vrije avonden bij te klussen en via hem alle kneepjes van het vak te leren.  

Toen ik in 5 havo net niet geslaagd was, besloot ik één dag in de week naar school te gaan en de overige tijd te gebruiken voor mezelf uit te vinden wat ik precies wilde doen. Mijn vader werkte toen bij een opdrachtgever die iemand zochten voor de administratie. Ik ben naar hen toegegaan voor een gesprek, ben diezelfde dag aangenomen en gelijk begonnen – op mijn 19e en nog zonder diploma's.  

Na vijf jaar begon het een beetje te jeuken bij me. Hoewel ik goed op mijn plek zat, merkte ik dat ik wat vastgeroest was en me niet meer verder kon ontwikkelen. Doordat de organisatie overgenomen werd, zou mijn takenpakket alleen maar kleiner worden. En ik wilde juist graag meer! In eerste instantie had ik bedacht rustig om me heen te kijken. Maar ik werd benaderd door High Quality over een baan in Utrecht en toen ging het ineens heel snel! 

Begin augustus ben ik op gesprek gegaan bij de vastgoedorganisatie waar ik nu voor werk. Door de informatie over de rol en de organisatie was ik gelijk enthousiast; een veel breder takenpakket en iemand in het team die mij zou ondersteunen. Een week na het eerste gesprek kreeg ik de baan aangeboden en in september ben ik aan de slag gegaan. 

Die snelheid, gecombineerd met de grondigheid, van het sollicitatieproces vanuit High Quality vond ik echt heel fijn. Ze hielden met niet alleen op de hoogte van de voortgang, ook hebben ze de onderhandelingen voor mij gedaan. Ik hoefde me echt nergens zorgen over te maken en werd continu op de hoogte gehouden. 

En mijn nieuwe baan bevalt ontzettend goed! De organisatie zelf is niet heel groot, maar beheert ongeveer 400 units en is zowel eigenaar als beheerder daarvan, inclusief renovatie. Die one-stop-shop benadering spreekt me erg aan. Daarnaast had ik gelijk een hele goede klik met de collega met wie ik het nauwst samen zou werken. We hebben hetzelfde level qua insteek van het werk, hebben allebei oog voor detail. Ik ben voor mijn gevoel echt naadloos in de organisatie opgenomen; het is hard werken, maar heel gezellig.  

"De snelheid, gecombineerd met de grondigheid, van het sollicitatieproces vanuit High Quality vond ik echt heel fijn."

Q: Wat maakt jouw werk uitdagend? 

Zeker als ik het vergelijk met mijn vorige baan, doe ik nu compleet nieuwe dingen, letterlijk elke dag. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik hier nog niet heel lang werk. De nieuwe dingen maak ik me eigen door een kleine uitleg te krijgen en dan zelf aan de slag te gaan. Als iemand me iets uitlegt dan valt het kwartje soms niet gelijk, maar als ik het dan zelf ga doen zie ik zelf heel snel. 

En daarnaast de variatie. Ik doe hier bijvoorbeeld soms ook zelf bezichtigingen gedaan met nieuwe huurders.  Dat is niet alleen leuk om te doen, ik leer er ook heel veel van. Ook het feit dat je het vertrouwen krijgt van de verhuurmakelaar om direct met de huurder te schakelen is heel fijn, en ik weet altijd dat ik bij hem/haar terecht kan als ik ergens tegenaan loop. 

Q: Over wat voor eigenschappen moet een goede finance professional wat jou betreft beschikken? 

Ik denk dat je in ieder geval een bepaalde vorm van logica moet kunnen zien of ontdekken. Ga uit wat van logisch is – er zijn heel veel dingen die, als je het op een bepaalde manier beredeneerd, ineens kloppen.  

Ook is nauwkeurig werken heel belangrijk, de cijfers moeten natuurlijk gewoon kloppen – ook omdat aan de hand daarvan bepaalde beslissingen genomen worden. Daarnaast een sterk nadenkend vermogen; inschatten van de waarde en het belang van dingen. Gecombineerd met de snelheid waar iets mee gedaan moet worden, waardoor je ook flexibel moet zijn: er zijn heel vaak dingen die tussendoor komen, spoedjes etc. Dan moet je wel kunnen schakelen.  

Zelf merk ik dat ik me in deze nieuwe rol ook als persoon verder ontwikkel; ik ben van nature best wel introvert, maar doordat ik me goed en zelfverzekerd voel in de organisatie en mijn kunnen uit ik me ook steeds makkelijker. 

Tot slot denk ik dat het, ook als je met name 'achter de schermen' werkt zoals ik, belangrijk is dat je de organisatie begrijpt. Weten wie de klant is, wat de organisatie doet en hoe dit met elkaar samenwerkt zorgt ervoor dat je de (financiële) cijfers veel beter kunt plaatsen. 

Q: Wat voor ontwikkelingen zie of verwacht jij binnen jouw vakgebied (en hoe probeer je daar zelf van op de hoogte te blijven)? 

Als ik kijk naar de markt waarin mijn werkgever zich bevindt: binnen de huizenmarkt is natuurlijk van alles gaande, waardoor het type werk wat ik doe altijd nodig blijft.  

Wanneer het gaat om het finance vakgebied, dan denk ik dat de soft skills steeds belangrijker worden. Ik heb ooit een DISC-profiel laten maken, samen met mijn directe collega's toentertijd. Daar kwam uit dat mijn collega's met name heel blauw waren, terwijl ik vooral groen in mijn profiel heb (met blauw als tweede kleur). Ik merk, zeker in mijn nieuwe rol, dat die sociale en samenwerkingskant van mijn persoonlijkheid steeds meer tot ontplooiing komt. En dat moet ook wel denk ik; je moet als financial met de business kunnen samenwerken en resultaten op een toegankelijke manier inzichtelijk maken of uitleggen. 

Q. Hoe blijf jij jezelf ontwikkelen? 

De stap die ik onlangs heb gezet biedt mij sowieso al heel veel ontwikkelmogelijkheden. Het contrast is in positieve heel groot; ik doe nu taken die mijn vorige manager deed.  

Daarnaast blijf ik altijd vragen stellen: hoe zit iets, waarom doen we XYZ op een bepaalde manier? Ook zijn er mogelijkheden voor interne doorgroei en ben ik erover aan het nadenken weer een opleiding op te pakken. Maar dat doe ik als ik hier nog meer gewend ben en daar genoeg tijd en energie aan kan besteden. 

Q: We weten allemaal dat de huidige arbeidsmarkt erg krap is. Wat merk jij hier zelf van? 

Vooral de hoeveelheid recruiters die me benaderen. Op dit moment in het werk zelf niet. We hebben een hecht team en hebben vaste mensen (onderaannemers) waar we goed mee samenwerken.  


Met medewerking van

Kirsten VerbeekDit artikel is gebaseerd op een kennissessie, of inspiratie gegeven door Kirsten Verbeek
Meer achtergrondinformatie kun je vinden via LinkedIn


Terug naar overzicht

Neem contact op

Neem contact op

Wij helpen je graag.


of bel
023 - 206 1500